Normativa aules informàtica
- El professor/a responsable del grup d’alumnes que utilitzin l’aula és qui vetlla pel compliment d’aquesta normativa, pel manteniment del material de l’aula i comunica les deficiències o desperfectes al coordinador/a d’informàtica i a secretaria acadèmica.
- L’alumnat que utilitza l’aula es fa responsable del bon ús de les instal·lacions, l’ordre i del material de l’aula.
- L’aula d’informàtica és d’ús exclusiu del curs que estigui assignat al taulell d’horaris. És a dir, en cap moment es podrà accedir lliurement per part d’alumnes que no tinguin classe, a excepció de tenir permís i/o indicacions del professorat. Un cop acabada la classe els i les alumnes sortiran de l’aula, deixaran els ordinadors apagats i els teclats ben col·locats.
- Donat l’ús constant que es fa de les aules d’informàtica per part de la majoria d’alumnat d’aquesta escola i el perjudici que es causa amb el mal ús dels ordinadors i la seva configuració:
- No es poden introduir programes, jocs o arxius que no siguin exclusius del pla d’estudis; no es pot variar la configuració del sistema operatiu dels ordinadors.
- Les impressions es limitaran a les indicades pel professorat.
- No es pot menjar ni beure a les aules d’informàtica.
- Si en iniciar la classe es detecta un desperfecte, s’avisarà al professorat.
- No es poden moure les pantalles ni els teclats del lloc on estan ubicats.
- L’alumnat tindrà cura de no deixar sobre la taula (damunt dels teclats i les pantalles), jerseis, maletes o altres objectes que puguin malmetre el seu funcionament.
- L’alumnat ha de portar el seu ratolí. En cas de no portar-lo puntualment, el professor/a responsable li deixarà un i a canvi, haurà de deixar el mòbil fins que retorni el ratolí.
- L’alumne/a haurà de tenir llapis de memòria per emmagatzemar els treballs que desenvolupi durant el cicle i se l’haurà de proporcionar ell mateix. També s’haurà de responsabilitzar de tenir còpia de seguretat dels treballs.
- No fer cas d’aquesta normativa i cometre actes incívics pot suposar l’obertura d’un expedient disciplinari amb la corresponent sanció.
Normativa plató fotografia
- L’alumnat i el professorat que utilitza l’aula es fan responsables del bon ús de les instal·lacions, l’ordre i el material de l’aula. Qualsevol deficiència o desperfecte s’haurà de comunicar amb secretaria acadèmica del centre.
- L’alumnat podrà utilitzar els materials de l’aula amb la prèvia sol·licitud de la corresponent autorització al professor/a del mòdul.
- El plató és d’ús exclusiu del curs que estigui assignat al taulell d’horaris. És a dir, en cap moment es podrà accedir lliurement per part dels i les alumnes que no tinguin classe. Un cop acabada la classe anterior, al descans, els i les alumnes sortiran de l’aula. Podran quedar-s’hi amb el vistiplau del professor/a corresponent, tot fent-se responsables de l’ordre de l’aula i del material que utilitzin.
- En cap moment ni sota cap concepte es podran cedir als i les alumnes, en règim de préstec o lloguer, els materials de l’aula, ni ser utilitzats per a realitzar altra mena de tasques que no corresponguin a les programacions del curs o a les demandes de l’escola. La possibilitat d’utilitzar els materials de l’aula està supeditada a la presència dels profssorat o al seu permís exprés sobre un responsable que exerciti el control.
- Cal tenir cura del fons de paper continu i consultar amb el/la professor/a per fer-hi qualsevol modificació. Cal desconnectar els focus i flaixos abans de moure’ls de lloc.
- En tancar el plató s’haurà de comprovar:
- que l’aula estigui endreçada i el material estigui al seu lloc;
- que el material elèctric estigui desendollat.
- per raons òbvies de seguretat, està expressament prohibit fumar al plató.
Normativa taller ebenisteria, maquetes i talla
- L’alumnat i el professorat que utilitza aquests tallers es fan responsables del bon ús de les instal·lacions i material de les aules. Qualsevol deficiència o desperfecte s’haurà de comunicar a la secretaria del centre.
- A fi de fomentar la seguretat, higiene i economia del taller d’ebenisteria i maquetes caldrà que l’alumnat tingui present:
– Complir les observacions i normativa concreta de cadascuna de les màquines;
– Prendre precaucions en treballar en màquines de tall, utilitzant les proteccions recomanades;
– Respectar l’ordre intern d’emmagatzemat del material, així com l’aprofitament del que sobri. - La compra de material per a la realització dels prototips es gestionarà a través de l’escola, fent-se l’alumnat càrrec de les despeses. Si en l’avaluació trimestral queda algun rebut pendent de pagament, no s’avaluarà a l’alumne. El material fungible que no sigui fusta se l’haurà de proporcionar el mateix alumne.
- En cap cas l’alumne pot utilitzar les màquines elèctriques sense la presència del professorat. Queda totalment prohibit treure del recinte eines i material sense l’expressa autorització del professorat.
- Cal que l’alumnat es responsabilitzi del seu material, així com dels projectes, maquetes i prototips.
- Les maquetes i prototips finalitzats i corregits tenen dues setmanes lectives perquè l’autor/a els retiri del taller. Si no es considerarà que l’alumne/a ho dóna al centre perquè en faci l’ús que cregui oportú.
- L’alumnat es fan responsables de la neteja i ordre del taller i de les eines.
- Per raons òbvies, està prohibit fumar a l’aula-taller, així com l’ús de productes inflamables no permesos.
- Respectar els horaris de talla i taller d’ebenisteria.
- Cap alumne/a pot manipular l’interior de les màquines.
- L’alumnat podrà fer ús del material sempre dins de l’aula.
Normativa laboratori fotografia
- L’alumnat i el professorat que utilitza l’aula es fan responsables del bon ús de les instal·lacions, l’ordre i el material de l’aula. Qualsevol deficiència o desperfecte s’haurà de comunicar al/a la secretari/ a del centre.
- L’alumnat podrà utilitzar els materials de l’aula amb la prèvia sol·licitud de la corresponent autorització al professor del mòdul.
- El laboratori és d’ús exclusiu del curs que estigui assignat al taulell d’horaris. És a dir, en cap moment s’hi podrà accedir lliurement per part dels/de les alumnes que no tinguin classe. Un cop acabada la classe anterior al descans els/les alumnes sortiran de l’aula. Podran quedar- s’hi amb el vistiplau del/de la professor/ a corresponent, tot fent-se responsables de l’ordre de l’aula i del material que utilitzin.
- En cap moment ni sota cap concepte es podran cedir als/a les alumnes, en règim de préstec o lloguer, els materials de l’aula, ni ser utilitzats per a realitzar cap altra mena de tasques que no corresponguin a les programacions del curs o a les demandes de l’escola. La possibilitat d’utilitzar els materials de l’aula està supeditada a la presència de professors/es o al seu permís exprés sobre un responsable que exerciti el control.
- És convenient que l’alumnat treballi sempre amb la mateixa ampliadora. En començar la sessió de laboratori l’alumnat comprovarà que tot estigui en ordre: ampliadores, objectius, filtres… L’alumnat farà un ús correcte de les ampliadores, el material i les instal·lacions.
- En tancar el laboratori s’ha de:
– Revisar les piques, han de quedar buides i netes, i s’ha de comprovar que els desguassos no estiguin obstruïts;
– Recollir i ordenar el material;
– Recollir les restes de paper o qualsevol altre tipus de deixalla;
– Deixar el material esbandit (cubetes, provetes, pinces…) i sec;
– Revisar les connexions de les ampliadores i llums de seguretat i assegurar-se de que queden correctament desconnectades i que tenen l’objectiu. - El professor responsable és l’encarregat de tancar personalment el laboratori en acabar la classe, i si ha autoritzat les alumnes a restar al laboratori s’haurà de fer responsable d’aquesta autorització.
- El material fungible del laboratori és responsabilitat dels alumnes. L’escola no es fa càrrec d’aquest material.
- Les fotografies s’han de recollir al més aviat possible un cop estan seques. Passada una setmana es llençaran les que quedin a l’assecadora.
- Per raons òbvies de seguretat, està expressament prohibit fumar al laboratori.