Estudiar amb la modalitat 3×2
El nostre centre ofereix la possibilitat d’assolir 2 cicles formatius de Grau superior en 3 cursos: Gràfica publicitària i Gràfica interactiva
Els continguts i matèries d’aquests dos cicles es complementen i possibiliten la formació d’un perfil professional amb molta demanda laboral perquè combina coneixements amplis del llenguatge gràfic i visual i de les noves tecnologies aplicades a la comunicació.
1r curs: Mòduls comuns als dos cicles.
2n curs: Assoleix el primer títol.
3r curs: Assoleix el segon títol.
Gràfica publicitària
Ubicació curricular
Nivell: Grau superior. Equival el nivell 1 de l’ensenyament superior en el Marc Espanyol de Qualificacions per a la Educació Superior.
Titulació: Tècnic/a superior d’arts plàstiques i disseny en Gràfica publicitària.
Família professional: Comunicació gràfica i audiovisual.
Durada total: 2.000 hores (2 cursos acadèmics).
Crèdits ECTS: 120.
Mòduls formatius: 1.720 hores.
Formació pràctica a l’empresa (FCT): 280 hores.
Referent europeu: CINE 5-b.
Àmbit professional
- Idear i elaborar projectes de gràfica publicitària amb qualitat formal i funcional. Proposar i realitzar solucions gràfiques per a transmetre missatges publicitaris en projectes de l’especialitat de gràfica publicitària, amb qualitat formal i funcional (tècnica, artística i comunicativa) a partir d’una proposta pròpia o d’un encàrrec professional determinat per empreses, institucions o altres professionals.
- Planificar i desenvolupar el projecte de l’especialitat de gràfica publicitària des de la identificació de l’encàrrec comunicatiu, la definició dels aspectes formals i estètics, funcionals i tècnics, fins a la realització del producte acabat, responsabilitzant-se de la supervisió del treball tècnic especialitzat i possibilitant la coordinació del treball en equip.
- Planificar i realitzar els controls de qualitat corresponents a les diferents fases del projecte per garantir un producte acabat que compleixi amb els objectius gràfics, comunicatius i expressius exigibles en l’àmbit professional, seguint en tot moment del procés les normes vigents de seguretat, salut laboral i de protecció del medi ambient.
Competències professionals
- Portar a terme, de manera autònoma, projectes gràfic publicitaris amb el nivell exigible professionalment.
- Comunicar eficientment idees i missatges publicitaris, seleccionant i utilitzant les tècniques i els recursos gràfics i tipogràfics més adients.
- Dotar al producte gràfic publicitari dels elements persuasius, informatius i/ o identificatius adequats als objectius de l’encàrrec per a comunicar eficientment idees i missatges adreçats a diferents mitjans d’informació i/o difusió.
- Planificar i desenvolupar totes les fases dels projectes de gràfica publicitària utilitzant les tècniques gràfiques i estils més adequats a les especificacions formals i tècniques prèviament determinades.
- Identificar i definir els aspectes artístics, comunicatius, formals, funcionals i tècnics d’un missatge publicitari en suport gràfic.
- Transmetre la informació adequada amb precisió i elaborar normes d’aplicació i genera documents que facilitin la comprensió, gestió i posterior evolució del producte gràfic publicitari.
- Realitzar els controls de qualitat necessaris en cada fase del procés projectual per a l’obtenció d’un producte gràfic publicitari de qualitat tècnica, artística i comunicativa i adequat al mitjà gràfic on s’ha d’incorporar.
- Conèixer i complir la normativa específica que regula el sector i l’activitat professional.
- Buscar, seleccionar, analitzar i arxivar la documentació i el material gràfic de referència i gestionar les fonts i recursos òptims per a la realització d’un projecte de gràfica publicitària.
- Utilitzar i dominar les tècniques i tecnologies pròpies de l’especialitat, tant en els aspectes teòrics com pràctics, i conèixer tant les especificitats del material i dels equips professionals com la seva cura i manteniment.
- Realitzar els originals tenint present les particularitats dels processos de reproducció i/o difusió posteriors fent el seguiment i el control de qualitat corresponent.
- Coordinar el treball que es derivi o generi a partir del desenvolupament del projecte gràfic publicitari.
Gràfica interactiva
Ubicació curricular
Nivell: Grau superior. Equival el nivell 1 de l’ensenyament superior en el Marc Espanyol de Qualificacions per a la Educació Superior.
Titulació: Tècnic/a superior d’arts plàstiques i disseny en Gràfica interactiva.
Família professional: Comunicació gràfica i audiovisual.
Durada total: 2.000 hores (2 cursos acadèmics).
Crèdits ECTS: 120.
Mòduls formatius: 1.720 hores.
Formació pràctica a l’empresa (FCT): 280 hores.
Referent europeu: CINE 5-b.
Àmbit professional
- Idear i elaborar projectes de gràfica interactiva amb qualitat formal i funcional (tècnica, artística i comunicativa) a partir d’un projecte propi o d’un encàrrec professional determinat que integrin i desenvolupin de forma òptima conceptes d’usabilitat d’interfícies, arquitectura de la informació i accessibilitat, grafisme digital, vídeo, so, etcètera.
- Planificar i desenvolupar el projecte de l’especialitat de gràfica interactiva des de la identificació de l’encàrrec comunicatiu, la definició dels aspectes formals i estètics, funcionals i tècnics, fins a la realització del producte acabat, responsabilitzant-se de la supervisió del treball tècnic especialitzat i possibilitant la coordinació del treball en equip.
- Planificar i realitzar els controls de qualitat corresponents a les fases diferents de projecte per garantir un producte acabat que compleixi amb els objectius gràfics, comunicatius i expressius exigibles en l’àmbit professional, seguint en tot moment del procés les normes vigents de seguretat, salut laboral i de protecció del medi ambient.
Competències professionals
- Dotar al producte gràfic interactiu dels elements persuasius, informatius i / o identificatius adequats als objectius de l’encàrrec per comunicar eficientment idees i missatges adreçats a mitjans d’informació i/o difusió diferents mitjançant els recursos del llenguatge multimèdia.
- Gestionar elements gràfics de la interfície i seleccionar els recursos més adients per solucionar aspectes de configuració i instal·lació.
- Planificar i desenvolupar totes les fases dels projectes de gràfica interactiva, de manera autònoma, mitjançant les tècniques gràfiques i estils més adequats a les especificacions narratives i tècniques prèviament determinades, i amb el nivell de qualitat tècnica, artística i comunicativa exigible professionalment.
- Transmetre la informació adequada amb precisió i elaborar normes d’aplicació i genera documents que facilitin la comprensió, gestió i posterior evolució del producte gràfic interactiu.
- Seleccionar i utilitzar les tècniques i els recursos gràfics més adients per donar solució gràfica als objectius comunicatius i expressius, formals, funcionals i tècnics d’un problema comunicatiu de l’encàrrec de projecte.
- Buscar, seleccionar, analitzar i arxivar la documentació i el material gràfic de referència i gestiona les fonts i recursos òptims per a la realització d’un projecte de gràfica interactiva.
- Coordinar el treball que es derivi o generi a partir del desenvolupament del projecte gràfic interactiu i realitzar correctament els processos de producció del producte interactiu.
- Conèixer i complir la normativa específica que regula el sector i l’activitat professional.
- Atendre adequadament les especificacions d’un encàrrec donat proposant solucions diverses de gràfica interactiva, orientades a formats i mitjans tècnics diferents.
- Identificar i definir els aspectes artístics, comunicatius, formals, funcionals I tècnics d’un projecte de gràfica interactiva d’acord a les especificacions de l’encàrrec.
- Utilitzar i dominar les tècniques i tecnologies pròpies de l’especialitat, tant en els aspectes teòrics com pràctics, i conèixer tant les especificitats del material i dels equips professionals com la seva cura i manteniment.
- Realitzar el projecte tenint present les particularitats dels processos de reproducció i/o difusió posteriors fen el seguiment i el control de qualitat corresponent.
- Realitzar els controls de qualitat necessaris en cada fase del procés projectual per a l’obtenció d’un producte gràfic interactiu de qualitat tècnica, artística i comunicativa i adequat al mitjà on s’ha d’incorporar.
Distribució mòduls i unitats formatives (UF) per curs
CURS COMÚ (1r curs) | GRÀFICA PUBLICITÀRIA | GRÀFICA INTERACTIVA | |
M01 Mitjans informàtics: 99 h 6 ECTS | |||
UF1 Tractament de la imatge bitmap. | 33 h 2 ECTS | ||
UF2 Tractament de la imatge vectorial. | 33 h 2 ECTS | ||
UF3 Programari específic de l’especialitat. | 33 h 2 ECTS | ||
M02 Formació i orientació laboral: 99 h 6 ECTS | |||
UF1 Prevenció de riscos laborals i protecció ambiental. | 33 h 2 ECTS | ||
UF2 El marc legal de les arts plàstiques i el disseny. | 33 h 2 ECTS | ||
UF3 Incorporació al treball. Empresa i iniciativa emprenedora. | 33 h 2 ECTS | 33 h 2 ECTS | |
M03 Història de la imatge: publicitària / Història de la imatge audiovisual i multimèdia. 99 h 6 ECTS | |||
UF1 Anàlisi de l’obra artística i el disseny. | 33 h 2 ECTS | ||
UF2 Evolució de l’art i el disseny en relació als canvis socials, les idees estètiques i la tecnologia. | 33 h 2 ECTS | 33 h 2 ECTS | |
UF3 Recorregut per les obres, autors i autores contemporanis de l’especialitat. | 33 h 2 ECTS | 33 h 2 ECTS | |
M04 Projectes de gràfica publicitària /Projectes de gràfica interactiva: 231 h 14 ECTS | |||
UF1 Introducció als projectes: objectius i requisits base del projecte. | 33 h 2 ECTS | ||
UF2 Metodologia i planificació de projectes. | 82,5 h 5 ECTS | ||
UF3 Execució dels projectes. | 82,5 h 5 ECTS | 82,5 h 5 ECTS | |
UF4 Avaluació i presentació de projectes. | 33 h 2 ECTS | 33 h 2 ECTS | |
M05 Projecte integrat: 99 h 10 ECTS | |||
UF1 Projecte integrat. | 99 h 10 ECTS | 99 h 10 ECTS | |
M06 Gestió del projectes professionals: 165 h 12 ECTS | |||
UF1 Gestió del projectes professionals | 165 h 12 ECTS | 165 h 12 ECTS | |
M07 Fonaments de la representació i l’expressió visual: 99 h 6 ECTS | |||
UF1 Elements plàstics i visuals. Morfologia i dinamisme de la composició. | 33 h 2 ECTS | ||
UF2 Llum i color. Relacions. Valors simbòlics. | 33 h 2 ECTS | ||
UF3 Forma i espai. Anàlisi, representació i interpretació creativa. | 33 h 2 ECTS | ||
M08 Teoria de la imatge: 66 h 4 ECTS | |||
UF1 Imatge i comunicació. El discurs visual. | 33 h 2 ECTS | ||
UF2 Definició i construcció de la imatge. | 33 h 2 ECTS | ||
M09 Fotografia: 99 h 6 ECTS | |||
UF1 Llenguatge fotogràfic. | 33 h 2 ECTS | ||
UF2 Tècnica fotogràfica i tractament digital de la imatge. | 33 h 2 ECTS | ||
UF3 Fotografia publicitària. | 33 h 2 ECTS | ||
UF3 Fotografia i creació multimèdia. | 33 h 2 ECTS | ||
M10 GI: Recursos tipogràfics i tipogràfics: 99 h 6 ECTS GP: Tipografia: 165 h 9 ECTS. | |||
UF1 El signe tipogràfic: el caràcter. | 49,5 h 3 ECTS | ||
UF2 Bases del disseny amb tipografia. | 49,5 h 3 ECTS | ||
UF3 Usos tipogràfics i creació d’alfabets. | 66 h 3 ECTS | ||
M11 Fonaments de disseny gràfic: 132 h 7 ECTS | |||
UF1 Disseny gràfic. Àmbits i tipologies. | 33 h 2 ECTS | ||
UF2 Comunicació i llenguatge visual. Semiòtica. | 33 h 2 ECTS | ||
UF3 Procés i metodologies: aplicació pràcticacreatiu. Procés projectual i metodologia. | 66 h 3 ECTS | ||
M11 Llenguatge de programació: 132 h 6 ECTS | |||
UF1 Introducció als llenguatges de programació. | 66 h 3 ECTS | ||
UF2 Disseny i programació. | 66 h 3 ECTS | ||
M12 Llenguatge i tecnologia audiovisual. GI: 198 h 10 ECTS Tipografia a GP: 132 h 8 ECTS. | |||
UF1 Introducció als mitjans audiovisuals. Comunicació i llenguatge audiovisual: Recursos expressius. | 33 h 2 ECTS | ||
UF2 Tècniques i tecnologies de realització i postproducció audiovisual. | 49,5 h 3 ECTS | ||
UF3 Disseny audiovisual. | 49,5 h 3 ECTS | 115,5 h 5 ECTS | |
M13 Interfícies gràfiques d’usuari: 99 h / 10 ECTS | |||
UF1 Introducció a l’entorn gràfic i els sistemes perifèrics d’informació. | 49,5 h 5 ECTS | ||
UF2 Prototipatge. | 49,5 h 5 ECTS | ||
M13 Teoria de la publicitat i el màrqueting: 99 h 6 ECTS | |||
UF1 Màrqueting. Estratègia i planificació. | 33 h 2 ECTS | ||
UF2 Publicitat. Comercialització i disseny. | 33 h 2 ECTS | ||
UF3 Publicitat i màrqueting digital. | 33 h 2 ECTS | ||
M15_1 Taller de producció | 66 h 4 ECTS | ||
M15_2 Art experience | 33 h 2 ECTS | ||
M15_2 Comunicació de projectes | 33 h 2 ECTS | 33 h 2 ECTS | |
EN EL CENTRE | 924 h 55 ECTS | 858 h 56 ECTS | 825 h 55 ECTS |
M14 Fase de Pràctiques en Empreses, Estudis o Tallers. (FCT) | 284 h 12 ECTS | 284 h 12 ECTS | |
TOTAL | 2.066 h 123 ECTS | 2.033 h 122 ECTS |
Màxim d’hores suspeses per passar a 2n curs: 231 h (25% de 924 h)
Continguts comuns a Gràfica Publicitària i Gràfica Interactiva.
Continguts específics de Gràfica Publicitària.
Continguts específics de Gràfica Interactiva.
Material i bibliografia
Pots consultar el material en aquest link.
Extret de la normativa: Guies i indicacions cicles formatius Arts plàstiques i disseny LOE +info