Site Overlay

Guia 3×2 Gràfica publicitària + Gràfica interactiva

Estudiar amb la modalitat 3×2

El nostre centre ofereix la possibilitat d’assolir 2 cicles formatius de Grau superior en 3 cursos: Gràfica publicitària i Gràfica interactiva
Els continguts i matèries d’aquests dos cicles es complementen i possibiliten la formació d’un perfil professional amb molta demanda laboral perquè combina coneixements amplis del llenguatge gràfic i visual i de les noves tecnologies aplicades a la comunicació.
1r curs: Mòduls comuns als dos cicles.
2n curs: Assoleix el primer títol.
3r curs: Assoleix el segon títol.


Gràfica publicitària

Ubicació curricular

Nivell: Grau superior. Equival el nivell 1 de l’ensenyament superior en el Marc Espanyol de Qualificacions per a la Educació Superior.
Titulació: Tècnic/a superior d’arts plàstiques i disseny en Gràfica publicitària.
Família professional: Comunicació gràfica i audiovisual.

Durada total: 2.000 hores (2 cursos acadèmics).
Crèdits ECTS: 120.
Mòduls formatius: 1.720 hores.
Formació pràctica a l’empresa (FCT): 280 hores.
Referent europeu: CINE 5-b.

Àmbit professional

  1. Idear i elaborar projectes de gràfica publicitària amb qualitat formal i funcional. Proposar i realitzar solucions gràfiques per a transmetre missatges publicitaris en projectes de l’especialitat de gràfica publicitària, amb qualitat formal i funcional (tècnica, artística i comunicativa) a partir d’una proposta pròpia o d’un encàrrec professional determinat per empreses, institucions o altres professionals.
  2. Planificar i desenvolupar el projecte de l’especialitat de gràfica publicitària des de la identificació de l’encàrrec comunicatiu, la definició dels aspectes formals i estètics, funcionals i tècnics, fins a la realització del producte acabat, responsabilitzant-se de la supervisió del treball tècnic especialitzat i possibilitant la coordinació del treball en equip.
  3. Planificar i realitzar els controls de qualitat corresponents a les diferents fases del projecte per garantir un producte acabat que compleixi amb els objectius gràfics, comunicatius i expressius exigibles en l’àmbit professional, seguint en tot moment del procés les normes vigents de seguretat, salut laboral i de protecció del medi ambient.

Competències professionals

  • Portar a terme, de manera autònoma, projectes gràfic publicitaris amb el nivell exigible professionalment.
  • Comunicar eficientment idees i missatges publicitaris, seleccionant i utilitzant les tècniques i els recursos gràfics i tipogràfics més adients.
  • Dotar al producte gràfic publicitari dels elements persuasius, informatius i/ o identificatius adequats als objectius de l’encàrrec per a comunicar eficientment idees i missatges adreçats a diferents mitjans d’informació i/o difusió.
  • Planificar i desenvolupar totes les fases dels projectes de gràfica publicitària utilitzant les tècniques gràfiques i estils més adequats a les especificacions formals i tècniques prèviament determinades.
  • Identificar i definir els aspectes artístics, comunicatius, formals, funcionals i tècnics d’un missatge publicitari en suport gràfic.
  • Transmetre la informació adequada amb precisió i elaborar normes d’aplicació i genera documents que facilitin la comprensió, gestió i posterior evolució del producte gràfic publicitari.
  • Realitzar els controls de qualitat necessaris en cada fase del procés projectual per a l’obtenció d’un producte gràfic publicitari de qualitat tècnica, artística i comunicativa i adequat al mitjà gràfic on s’ha d’incorporar.
  • Conèixer i complir la normativa específica que regula el sector i l’activitat professional.
  • Buscar, seleccionar, analitzar i arxivar la documentació i el material gràfic de referència i gestionar les fonts i recursos òptims per a la realització d’un projecte de gràfica publicitària.
  • Utilitzar i dominar les tècniques i tecnologies pròpies de l’especialitat, tant en els aspectes teòrics com pràctics, i conèixer tant les especificitats del material i dels equips professionals com la seva cura i manteniment.
  • Realitzar els originals tenint present les particularitats dels processos de reproducció i/o difusió posteriors fent el seguiment i el control de qualitat corresponent.
  • Coordinar el treball que es derivi o generi a partir del desenvolupament del projecte gràfic publicitari.

Gràfica interactiva

Ubicació curricular

Nivell: Grau superior. Equival el nivell 1 de l’ensenyament superior en el Marc Espanyol de Qualificacions per a la Educació Superior.
Titulació: Tècnic/a superior d’arts plàstiques i disseny en Gràfica interactiva.
Família professional: Comunicació gràfica i audiovisual.

Durada total: 2.000 hores (2 cursos acadèmics).
Crèdits ECTS: 120.
Mòduls formatius: 1.720 hores.
Formació pràctica a l’empresa (FCT): 280 hores.
Referent europeu: CINE 5-b.

Àmbit professional

  1. Idear i elaborar projectes de gràfica interactiva amb qualitat formal i funcional (tècnica, artística i comunicativa) a partir d’un projecte propi o d’un encàrrec professional determinat que integrin i desenvolupin de forma òptima conceptes d’usabilitat d’interfícies, arquitectura de la informació i accessibilitat, grafisme digital, vídeo, so, etcètera.
  2. Planificar i desenvolupar el projecte de l’especialitat de gràfica interactiva des de la identificació de l’encàrrec comunicatiu, la definició dels aspectes formals i estètics, funcionals i tècnics, fins a la realització del producte acabat, responsabilitzant-se de la supervisió del treball tècnic especialitzat i possibilitant la coordinació del treball en equip.
  3. Planificar i realitzar els controls de qualitat corresponents a les fases diferents de projecte per garantir un producte acabat que compleixi amb els objectius gràfics, comunicatius i expressius exigibles en l’àmbit professional, seguint en tot moment del procés les normes vigents de seguretat, salut laboral i de protecció del medi ambient.

Competències professionals

  • Dotar al producte gràfic interactiu dels elements persuasius, informatius i / o identificatius adequats als objectius de l’encàrrec per comunicar eficientment idees i missatges adreçats a mitjans d’informació i/o difusió diferents mitjançant els recursos del llenguatge multimèdia.
  • Gestionar elements gràfics de la interfície i seleccionar els recursos més adients per solucionar aspectes de configuració i instal·lació.
  • Planificar i desenvolupar totes les fases dels projectes de gràfica interactiva, de manera autònoma, mitjançant les tècniques gràfiques i estils més adequats a les especificacions narratives i tècniques prèviament determinades, i amb el nivell de qualitat tècnica, artística i comunicativa exigible professionalment.
  • Transmetre la informació adequada amb precisió i elaborar normes d’aplicació i genera documents que facilitin la comprensió, gestió i posterior evolució del producte gràfic interactiu.
  • Seleccionar i utilitzar les tècniques i els recursos gràfics més adients per donar solució gràfica als objectius comunicatius i expressius, formals, funcionals i tècnics d’un problema comunicatiu de l’encàrrec de projecte.
  • Buscar, seleccionar, analitzar i arxivar la documentació i el material gràfic de referència i gestiona les fonts i recursos òptims per a la realització d’un projecte de gràfica interactiva.
  • Coordinar el treball que es derivi o generi a partir del desenvolupament del projecte gràfic interactiu i realitzar correctament els processos de producció del producte interactiu.
  • Conèixer i complir la normativa específica que regula el sector i l’activitat professional.
  • Atendre adequadament les especificacions d’un encàrrec donat proposant solucions diverses de gràfica interactiva, orientades a formats i mitjans tècnics diferents.
  • Identificar i definir els aspectes artístics, comunicatius, formals, funcionals I tècnics d’un projecte de gràfica interactiva d’acord a les especificacions de l’encàrrec.
  • Utilitzar i dominar les tècniques i tecnologies pròpies de l’especialitat, tant en els aspectes teòrics com pràctics, i conèixer tant les especificitats del material i dels equips professionals com la seva cura i manteniment.
  • Realitzar el projecte tenint present les particularitats dels processos de reproducció i/o difusió posteriors fen el seguiment i el control de qualitat corresponent.
  • Realitzar els controls de qualitat necessaris en cada fase del procés projectual per a l’obtenció d’un producte gràfic interactiu de qualitat tècnica, artística i comunicativa i adequat al mitjà on s’ha d’incorporar.

Distribució mòduls i unitats formatives (UF) per curs

CURS COMÚ
(1r curs)
GRÀFICA PUBLICITÀRIAGRÀFICA INTERACTIVA
M01 Mitjans informàtics: 99 h 6 ECTS
UF1 Tractament de la imatge bitmap.33 h
2 ECTS
UF2 Tractament de la imatge vectorial.33 h
2 ECTS
UF3 Programari específic de l’especialitat.33 h
2 ECTS
M02 Formació i orientació laboral: 99 h 6 ECTS
UF1 Prevenció de riscos laborals i protecció ambiental.33 h
2 ECTS
UF2 El marc legal de les arts plàstiques i el disseny.33 h
2 ECTS
UF3 Incorporació al treball. Empresa i iniciativa emprenedora.33 h
2 ECTS
33 h
2 ECTS
M03 Història de la imatge: publicitària /
Història de la imatge audiovisual i multimèdia. 99 h 6 ECTS
UF1 Anàlisi de l’obra artística i el disseny.33 h
2 ECTS
UF2 Evolució de l’art i el disseny en relació als canvis socials, les idees estètiques i la tecnologia.33 h
2 ECTS
33 h
2 ECTS
UF3 Recorregut per les obres, autors i autores contemporanis de l’especialitat.33 h
2 ECTS
33 h
2 ECTS
M04 Projectes de gràfica publicitària /Projectes de gràfica interactiva: 231 h 14 ECTS
UF1 Introducció als projectes: objectius i requisits base del projecte.33 h
2 ECTS
UF2 Metodologia i planificació de projectes.82,5 h
5 ECTS
UF3 Execució dels projectes.82,5 h
5 ECTS
82,5 h
5 ECTS
UF4 Avaluació i presentació de projectes.33 h
2 ECTS
33 h
2 ECTS
M05 Projecte integrat: 99 h 10 ECTS
UF1 Projecte integrat.99 h
10 ECTS
99 h
10 ECTS
M06 Gestió del projectes professionals: 165 h 12 ECTS
UF1 Gestió del projectes professionals165 h
12 ECTS
165 h
12 ECTS
M07 Fonaments de la representació i l’expressió visual: 99 h 6 ECTS
UF1 Elements plàstics i visuals. Morfologia i dinamisme de la composició.33 h
2 ECTS
UF2 Llum i color. Relacions. Valors simbòlics.33 h
2 ECTS
UF3 Forma i espai. Anàlisi, representació i interpretació creativa.33 h
2 ECTS
M08 Teoria de la imatge: 66 h 4 ECTS
UF1 Imatge i comunicació. El discurs visual.33 h
2 ECTS
UF2 Definició i construcció de la imatge.33 h
2 ECTS
M09 Fotografia: 99 h 6 ECTS
UF1 Llenguatge fotogràfic.33 h
2 ECTS
UF2 Tècnica fotogràfica i tractament digital de la imatge.33 h
2 ECTS
UF3 Fotografia publicitària.33 h
2 ECTS
UF3 Fotografia i creació multimèdia.33 h
2 ECTS
M10
GI: Recursos tipogràfics i tipogràfics: 99 h 6 ECTS
GP: Tipografia: 165 h 9 ECTS.
UF1 El signe tipogràfic: el caràcter.49,5 h
3 ECTS
UF2 Bases del disseny amb tipografia.49,5 h
3 ECTS
UF3 Usos tipogràfics i creació d’alfabets.66 h
3 ECTS
M11 Fonaments de disseny gràfic: 132 h 7 ECTS
UF1 Disseny gràfic. Àmbits i tipologies.33 h
2 ECTS
UF2 Comunicació i llenguatge visual. Semiòtica.33 h
2 ECTS
UF3 Procés i metodologies: aplicació pràcticacreatiu.
Procés projectual i metodologia
.
66 h
3 ECTS
M11 Llenguatge de programació: 132 h 6 ECTS
UF1 Introducció als llenguatges de programació.66 h
3 ECTS
UF2 Disseny i programació.66 h
3 ECTS
M12 Llenguatge i tecnologia audiovisual. GI: 198 h 10 ECTS
Tipografia a GP: 132 h 8 ECTS.
UF1 Introducció als mitjans audiovisuals. Comunicació i llenguatge audiovisual: Recursos expressius.33 h
2 ECTS
UF2 Tècniques i tecnologies de realització i postproducció audiovisual.49,5 h
3 ECTS
UF3 Disseny audiovisual.49,5 h
3 ECTS
115,5 h
5 ECTS
M13 Interfícies gràfiques d’usuari: 99 h / 10 ECTS
UF1 Introducció a l’entorn gràfic i els sistemes perifèrics d’informació.49,5 h
5 ECTS
UF2 Prototipatge.
49,5 h
5 ECTS
M13 Teoria de la publicitat i el màrqueting: 99 h 6 ECTS
UF1 Màrqueting. Estratègia i planificació.33 h
2 ECTS
UF2 Publicitat. Comercialització i disseny.33 h
2 ECTS
UF3 Publicitat i màrqueting digital.33 h
2 ECTS
M15_1 Taller de producció66 h
4 ECTS
M15_2 Art experience33 h
2 ECTS
M15_2 Comunicació de projectes33 h
2 ECTS
33 h
2 ECTS
EN EL CENTRE924 h
55 ECTS
858 h
56 ECTS
825 h
55 ECTS
M14 Fase de Pràctiques en Empreses, Estudis o Tallers. (FCT)284 h
12 ECTS
284 h
12 ECTS
TOTAL2.066 h
123 ECTS
2.033 h
122 ECTS

Màxim d’hores suspeses per passar a 2n curs: 231 h (25% de 924 h)

Continguts comuns a Gràfica Publicitària i Gràfica Interactiva.
Continguts específics de Gràfica Publicitària.
Continguts específics de Gràfica Interactiva.


Material i bibliografia

Pots consultar el material en aquest link.


Extret de la normativa: Guies i indicacions cicles formatius Arts plàstiques i disseny LOE +info