Estudiar amb la modalitat 3×2
El nostre centre ofereix la possibilitat d’assolir 2 cicles formatius de Grau superior en 3 cursos: Gràfica publicitària i Gràfica interactiva
Els continguts i matèries d’aquests dos cicles es complementen i possibiliten la formació d’un perfil professional amb molta demanda laboral perquè combina coneixements amplis del llenguatge gràfic i visual i de les noves tecnologies aplicades a la comunicació.
1r curs: Mòduls comuns als dos cicles.
2n curs: Assoleix el primer títol.
3r curs: Assoleix el segon títol.
Gràfica publicitària
Ubicació curricular
Nivell: Grau superior. Equival el nivell 1 de l’ensenyament superior en el Marc Espanyol de Qualificacions per a la Educació Superior.
Titulació: Tècnic/a superior d’arts plàstiques i disseny en Gràfica publicitària.
Família professional: Comunicació gràfica i audiovisual.
Durada total: 2.000 hores (2 cursos acadèmics).
Crèdits ECTS: 120.
Mòduls formatius: 1.720 hores.
Formació pràctica a l’empresa (FCT): 280 hores.
Referent europeu: CINE 5-b.
Àmbit professional
- Idear i elaborar projectes de gràfica publicitària amb qualitat formal i funcional. Proposar i realitzar solucions gràfiques per a transmetre missatges publicitaris en projectes de l’especialitat de gràfica publicitària, amb qualitat formal i funcional (tècnica, artística i comunicativa) a partir d’una proposta pròpia o d’un encàrrec professional determinat per empreses, institucions o altres professionals.
- Planificar i desenvolupar el projecte de l’especialitat de gràfica publicitària des de la identificació de l’encàrrec comunicatiu, la definició dels aspectes formals i estètics, funcionals i tècnics, fins a la realització del producte acabat, responsabilitzant-se de la supervisió del treball tècnic especialitzat i possibilitant la coordinació del treball en equip.
- Planificar i realitzar els controls de qualitat corresponents a les diferents fases del projecte per garantir un producte acabat que compleixi amb els objectius gràfics, comunicatius i expressius exigibles en l’àmbit professional, seguint en tot moment del procés les normes vigents de seguretat, salut laboral i de protecció del medi ambient.
Competències professionals
- Portar a terme, de manera autònoma, projectes gràfic publicitaris amb el nivell exigible professionalment.
- Comunicar eficientment idees i missatges publicitaris, seleccionant i utilitzant les tècniques i els recursos gràfics i tipogràfics més adients.
- Dotar al producte gràfic publicitari dels elements persuasius, informatius i/ o identificatius adequats als objectius de l’encàrrec per a comunicar eficientment idees i missatges adreçats a diferents mitjans d’informació i/o difusió.
- Planificar i desenvolupar totes les fases dels projectes de gràfica publicitària utilitzant les tècniques gràfiques i estils més adequats a les especificacions formals i tècniques prèviament determinades.
- Identificar i definir els aspectes artístics, comunicatius, formals, funcionals i tècnics d’un missatge publicitari en suport gràfic.
- Transmetre la informació adequada amb precisió i elaborar normes d’aplicació i genera documents que facilitin la comprensió, gestió i posterior evolució del producte gràfic publicitari.
- Realitzar els controls de qualitat necessaris en cada fase del procés projectual per a l’obtenció d’un producte gràfic publicitari de qualitat tècnica, artística i comunicativa i adequat al mitjà gràfic on s’ha d’incorporar.
- Conèixer i complir la normativa específica que regula el sector i l’activitat professional.
- Buscar, seleccionar, analitzar i arxivar la documentació i el material gràfic de referència i gestionar les fonts i recursos òptims per a la realització d’un projecte de gràfica publicitària.
- Utilitzar i dominar les tècniques i tecnologies pròpies de l’especialitat, tant en els aspectes teòrics com pràctics, i conèixer tant les especificitats del material i dels equips professionals com la seva cura i manteniment.
- Realitzar els originals tenint present les particularitats dels processos de reproducció i/o difusió posteriors fent el seguiment i el control de qualitat corresponent.
- Coordinar el treball que es derivi o generi a partir del desenvolupament del projecte gràfic publicitari.
Gràfica interactiva
Ubicació curricular
Nivell: Grau superior. Equival el nivell 1 de l’ensenyament superior en el Marc Espanyol de Qualificacions per a la Educació Superior.
Titulació: Tècnic/a superior d’arts plàstiques i disseny en Gràfica interactiva.
Família professional: Comunicació gràfica i audiovisual.
Durada total: 2.000 hores (2 cursos acadèmics).
Crèdits ECTS: 120.
Mòduls formatius: 1.720 hores.
Formació pràctica a l’empresa (FCT): 280 hores.
Referent europeu: CINE 5-b.
Àmbit professional
- Idear i elaborar projectes de gràfica interactiva amb qualitat formal i funcional (tècnica, artística i comunicativa) a partir d’un projecte propi o d’un encàrrec professional determinat que integrin i desenvolupin de forma òptima conceptes d’usabilitat d’interfícies, arquitectura de la informació i accessibilitat, grafisme digital, vídeo, so, etcètera.
- Planificar i desenvolupar el projecte de l’especialitat de gràfica interactiva des de la identificació de l’encàrrec comunicatiu, la definició dels aspectes formals i estètics, funcionals i tècnics, fins a la realització del producte acabat, responsabilitzant-se de la supervisió del treball tècnic especialitzat i possibilitant la coordinació del treball en equip.
- Planificar i realitzar els controls de qualitat corresponents a les fases diferents de projecte per garantir un producte acabat que compleixi amb els objectius gràfics, comunicatius i expressius exigibles en l’àmbit professional, seguint en tot moment del procés les normes vigents de seguretat, salut laboral i de protecció del medi ambient.
Competències professionals
- Dotar al producte gràfic interactiu dels elements persuasius, informatius i / o identificatius adequats als objectius de l’encàrrec per comunicar eficientment idees i missatges adreçats a mitjans d’informació i/o difusió diferents mitjançant els recursos del llenguatge multimèdia.
- Gestionar elements gràfics de la interfície i seleccionar els recursos més adients per solucionar aspectes de configuració i instal·lació.
- Planificar i desenvolupar totes les fases dels projectes de gràfica interactiva, de manera autònoma, mitjançant les tècniques gràfiques i estils més adequats a les especificacions narratives i tècniques prèviament determinades, i amb el nivell de qualitat tècnica, artística i comunicativa exigible professionalment.
- Transmetre la informació adequada amb precisió i elaborar normes d’aplicació i genera documents que facilitin la comprensió, gestió i posterior evolució del producte gràfic interactiu.
- Seleccionar i utilitzar les tècniques i els recursos gràfics més adients per donar solució gràfica als objectius comunicatius i expressius, formals, funcionals i tècnics d’un problema comunicatiu de l’encàrrec de projecte.
- Buscar, seleccionar, analitzar i arxivar la documentació i el material gràfic de referència i gestiona les fonts i recursos òptims per a la realització d’un projecte de gràfica interactiva.
- Coordinar el treball que es derivi o generi a partir del desenvolupament del projecte gràfic interactiu i realitzar correctament els processos de producció del producte interactiu.
- Conèixer i complir la normativa específica que regula el sector i l’activitat professional.
- Atendre adequadament les especificacions d’un encàrrec donat proposant solucions diverses de gràfica interactiva, orientades a formats i mitjans tècnics diferents.
- Identificar i definir els aspectes artístics, comunicatius, formals, funcionals I tècnics d’un projecte de gràfica interactiva d’acord a les especificacions de l’encàrrec.
- Utilitzar i dominar les tècniques i tecnologies pròpies de l’especialitat, tant en els aspectes teòrics com pràctics, i conèixer tant les especificitats del material i dels equips professionals com la seva cura i manteniment.
- Realitzar el projecte tenint present les particularitats dels processos de reproducció i/o difusió posteriors fen el seguiment i el control de qualitat corresponent.
- Realitzar els controls de qualitat necessaris en cada fase del procés projectual per a l’obtenció d’un producte gràfic interactiu de qualitat tècnica, artística i comunicativa i adequat al mitjà on s’ha d’incorporar.
Distribució mòduls i unitats formatives (UF) per curs
CURS COMÚ | GRÀFICA PUBLICITÀRIA | GRÀFICA INTERACTIVA | |
MÒDULS COMUNS | |||
Fonaments de la representació i l’expressió visual: 99 h / 6 ECTS | |||
UF1 Elements plàstics i visuals. Morfologia i dinamisme de la composició | 33 h 2 ECTS | ||
UF2 Llum i color. Relacions. Valors simbòlics | 33 h 2 ECTS | ||
UF3 Forma i espai. Anàlisi, representació i interpretació creativa | 33 h 2 ECTS | ||
Formació i orientació laboral: 66 h / 3 ECTS | |||
UF1 Marc legal de les arts plàstiques i el disseny: Les propietats especials | 22 h 1 ECTS | ||
UF2 Incorporació al treball: El procés de cerca de feina | 22 h 1 ECTS | 22 h 1 ECTS | |
UF3 Empresa i iniciativa emprenedora: El treball per compte propi | 22 h 1 ECTS | 22 h 1 ECTS | |
Fotografia: 99 h / 6 ECTS | |||
UF1 Llenguatge fotogràfic | 15 h 1 ECTS | ||
UF2 Tècnica fotogràfica i tractament de la imatge | 42 h 2 ECTS | ||
UF3 Fotografia aplicada a projectes de l’especialitat | 42 h 3 ECTS | 42 h 3 ECTS | |
Llenguatge i tecnologia audiovisual: 198 h / 12 ECTS | |||
UF1 Introducció als mitjans audiovisuals | 18 h 1 ECTS | ||
UF2 Comunicació i llenguatge audiovisual: Recursos expressius | 54 h 3 ECTS | ||
UF3 Tècniques i tecnologies de realització audiovisual | 63 h 4 ECTS | ||
UF4 Tècniques i tecnologies de postproducció audiovisual | 63 h 4 ECTS | 63 h 4 ECTS | |
Mitjans informàtics: 99 h / 6 ECTS. | |||
UF1 Introducció als mitjans informàtics | 15 h 1 ECTS | ||
UF2 Tractament de la imatge bitmap | 40 h 2 ECTS | ||
UF3 Tractament de la imatge vectorial | 44 h 3 ECTS | ||
Recursos gràfics i tipogràfics: 99 h / 7 ECTS | |||
UF1 Evolució històrica de la tipografia | 20 h 2 ECTS | ||
UF2 Signe tipogràfic | 35 h 2 ECTS | ||
UF3 Aplicació tipogràfica | 44 h 3 ECTS | ||
Teoria de la imatge: 66 h / 3 ECTS | |||
UF1 Teoria de la imatge | 66 h 3 ECTS | ||
MÒDULS ESPECÍFICS GRÀFICA PUBLICITÀRIA | |||
Fonaments de disseny gràfic: 99 h / 6 ECTS | |||
UF1 Comunicació visual i disseny. Semiòtica del disseny gràfic | 33 h 2 ECTS | ||
UF2 Disseny gràfic. Àmbits i tipologies. Indústria gràfica | 33 h 2 ECTS | ||
UF3 El projecte de disseny gràfic. El procés creatiu. Procés projectual i metodologia | 33 h 2 ECTS | ||
Història de la imatge publicitària: 99 h / 6 ECTS | |||
UF1 Comunicació visual i les seves manifestacions: La imatge publicitària | 15 h 1 ECTS | ||
UF2 Història de la imatge publicitària: Antecedents, evolució i actualitat | 84 h 5 ECTS | ||
Projectes de gràfica publicitària: 400 h / 25ECTS | |||
UF1 Introducció als projectes de gràfica publicitària | 20 h 1 ECTS | ||
UF2 El disseny gràfic i la comunicació visual en la gràfica publicitària | 25 h 2 ECTS | ||
UF3 Àmbits d’aplicació de la comunicació gràfica. La gràfica publicitària | 160 h 9 ECTS | ||
UF4 Identitat i comunicació. Sistemes gràfics en la gràfica publicitària | 95 h 6 ECTS | ||
UF5 Tipografia, sistemes i organització de la informació. La tipografia en la gràfica publicitària | 75 h 5 ECTS | ||
UF6 Anàlisi i presentació dels projectes de gràfica publicitària | 25 h 2 ECTS | ||
Projecte integrat: 99 h / 10 ECTS | |||
UF1 Projecte integrat | 99 h 10 ECTS | ||
Teoria de la publicitat i màrqueting: 99 h / 7 ECTS | |||
UF1 Publicitat: comunicació i persuasió | 66 h 4 ECTS | ||
UF2 Introducció al màrqueting aplicat a la publicitat | 33 h 3 ECTS | ||
Tipografia: 198 h / 12 ECTS (Inclou les 3 UF del mòdul Recursos gràfics i tipogràfics) | |||
UF4 Usos tipogràfics i creació d’alfabets | 99 h 5 ECTS | ||
Crèdits de lliure disposició del centre: 99 h / 6 ECTS | |||
UF1 Dibuix publicitari | 99 h (75 h) 6 ECTS | ||
MÒDULS ESPECÍFICS GRÀFICA INTERACTIVA | |||
Història de la imatge audiovisual i multimèdia: 99 h / 6 ECTS | |||
UF1 Comunicació visual i les seves manifestacions: La imatge audiovisual i multimèdia | 15 h 1 ECTS | ||
UF2 Història de la imatge audiovisual i multimèdia: Antecedents, evolució i actualitat | 84 h 5 ECTS | ||
Interfícies gràfiques d’usuari: 165 h / 12 ECTS | |||
UF1 Introducció a l’entorn gràfic | 15 h 1 ECTS | ||
UF2 Interfície gràfica d’usuari | 54 h 4 ECTS | ||
UF3 Sistemes perifèrics d’informació | 15 h 1 ECTS | ||
UF4 Percepció i tècniques d’usabilitat | 36 h 2 ECTS | ||
UF5 Interacció i aplicació gràfica | 45 h 4 ECTS | ||
Llenguatge de programació: 132 h / 6 ECTS | |||
UF1 Conceptes bàsics de programació | 25 h 1 ECTS | ||
UF2 Llenguatge de programació | 70 h 3 ECTS | ||
UF3 Base de dades. Organització d’arxius | 37 h 2 ECTS | ||
Projectes de gràfica interactiva: 400 h / 25 ECTS | |||
UF1 Introducció als projectes de Gràfica interactiva | 20 h 1 ECTS | ||
UF2 Estructura i planificació del disseny web | 110 h 7 ECTS | ||
UF3 Metodologia i procediments. Disseny i producció multimèdia | 200 h 11 ECTS | ||
UF4 Noves plataformes interactives | 45 h 4 ECTS | ||
UF5 Anàlisi i presentació dels projectes de Gràfica interactiva | 25 h 2 ECTS | ||
Projecte integrat: 99 h / 10 ECTS | |||
UF1 Projecte integrat | 99 h 10 ECTS | ||
Crèdits de lliure disposició del centre: 99 h / 6 ECTS | |||
UF1 Metodologia projectual | 33 h 2 ECTS | ||
UF2 Disseny 3D | 33 h 2 ECTS | ||
UF3 Projectes | 33 h 2 ECTS | ||
EN EL CENTRE | 954 h 62 ECTS | 880 h 58 ECTS | 880 h 58 ECTS |
Formació pràctica a l’empresa (FCT) | 280 h 12 ECTS | 280 h 12 ECTS | |
MÒDULS COMUNS (1r curs) | 840 h 50 ECTS | 840 h 50 ECTS | |
TOTALS CICLES FORMATIUS | 2.000 h 120 ECTS | 2.000 h 120 ECTS |
Màxim d’hores suspeses per passar a 2n curs: 238,5 h (25% de 954 h)
Material i bibliografia
Pots consultar el material en aquest link.
Extret de la normativa: Guies i indicacions cicles formatius Arts plàstiques i disseny LOE +info